Het is weer voorbij.... - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van biancaenmichel - WaarBenJij.nu Het is weer voorbij.... - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van biancaenmichel - WaarBenJij.nu

Het is weer voorbij....

Door: biancaenmichel

02 Mei 2011 | Nederland, Leeuwarden

We zijn nu 1 dag thuis....
Qua verslag waren we in Aqaba gebleven. Onze eerste volle dag in Aqaba hebben we op een betaald strand doorgebracht met een groot deel van de groep. Een zeer geslaagde dag! Je ligt op de bedjes onder de strohutjes te kijken naar de Rode Zee. Op zo'n 3/4 meter afstand van het strand heb je koraal en veel vissen. Het was niet superheet, maar daardoor konden we lekker snorkelen! 's Avonds hebben we lekker Indisch gegeten met een aantal reisgenoten. Gezellig, met Italiaans ijs na!
De volgende dag was het bloedheet!!! We hebben nog gewandeld en in malls gesneupt, maar het was te warm! Zo'n 37 graden... Onderweg in een souvenirswinkeltje een deel van de Royal Wedding gekeken... Mooi! Later in het restaurant bij de trap naar de keuken met een medereiziger de rest gekeken. Later die dag zijn we vertrokken richting Petra. Omdat ons hele schema van de laatste dagen overhoop moest... In het restaurant in Petra hebben we de verjaardag van 1 van de reizigers gevierd, toen we aankwamen was hij jarig. Dus taart en zingen, gezellig!
Onze laatste dag in Jordanie hebben we doorgebracht in Petra. Met de bus naar een bedoiedenkamp en daarvandaan een wandeling van 3 uur. Ons nog even vergaapt aan de bijzondere omgeving en natuur van Petra en Madi Musa...
Onderweg naar het vliegveld van Amman zijn we gaan eten bij de plaatelijke vreetschuur. Heerlijk! En er was opnieuw taart en een kado! Voor mij!!! Heel erg leuk!!! De vlucht van Amman naar Damascus was erg kort.... en toen brak voor een aantal van ons het grote avontuur aan... Slapen op de luchthaven! Met zijn zessen hebben we daar de nacht doorgebracht, terwijl de rest wel Syrie in is gegaan. Maar wij voelden daar weinig voor...
Na een gebroken nacht op naar Amsterdam!
Na drie weken komt er dan een einde aan onze huwelijksreis.... Een leuke groep met fantastische mensen!
Twee bijzondere, verschillende landen Syrie en Jordanie...
Wij hebben genoten van beide landen!