Zon, zee, strand - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van biancaenmichel - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van biancaenmichel - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand

Door: biancaenmichel

27 April 2011 | Jordanië, Akaba

Zo, daar waren we weer!
Het duurde even omdat we op een aantal plaatsen zijn geweest waar geen internet of zelf stroom was.
We zijn uit Madaba vertrokken ri Kerak en Dana.
Kerak viel een beetje tegen met zijn burcht, na Crac is dat ook erg lastig...Naar de Lodge was een mooie rit. Op een gegeven moment met jeeps door een natuurreservaat en daar verscheen Feynan Ecolodge (mooie website). Maria had een kamer geregeld met een kingsize bed. Zo romantisch... Er is daar namelijk geen stroom en 's avonds word alles verlicht met kaarsjes, dus ook je kamer! En je zit midden in een reservaat met bedoieden... Mooie plek op aarde! De volgende morgen hebben we onderleiding van Ali een mooie wandeling van zo'n drie uur gemaakt door het nationale park. Erg mooie natuur!
Die middag zijn we weer met jeeps naar de bus vertrokken en naar Little Petra gegaan. Dat was al een mooi voorproefje op Petra! Mooi rotsformaties en spelonken.
Het hotel lag redelijk uit het stadje en we hebben dus met zijn allen in het hotel gegeten. De volgende twee dagen hebben we in Petra doorgebracht... Wat een prachtig gebied!!! Als je voor het eerst door de siq loopt en de treasury ziet... Adembenemend! Achmed, onze gids, heeft ons rondgeleid en het was super! Op 1 avontuurlijke tocht na... Via een andere kloof terug... Ik haat Achmed! Het was onverantwoord en als we niet hulp hadden gekregen van bedoieden zaten we er nu nog!
Ik heb van Michel het boek " ik woonde in een grot" op verjaardag gekregen. De gesigneerde versie en een gesprekje plus foto met haar zoon! Super!
Na twee dagen Petra ben je kapot! 5.45 uur opstaan en om 18.00 uur weer terug...
De dag daarna zijn we naar de woestijn van Wadi Rum gegaan. Michel is lekker gaan lezen en ik heb een jeeptocht van zo'n 4 uur gemaakt incl bedoiedenthee en de zonsondergang. Super! 's Avond kon je er eten en 's nachts hebben we in een tent geslapen in de woestijn!
En nu zijn we in Aqaba... Bijna drie dagen zon, zee en strand!
Het toerisme ligt hier volledig plat... Maar in Jordanie merken we dus niets van de problemen in Syrie...
Wij zullen hier nog even lekker genieten!

Liefs de Honeymooners

• 27 April 2011 - 22:19

Antje:

Wat prachtige reisverslagen maak je Bianca. Geniet nog maar van strand en zee. dat zien jullie ook nooit.
    Knuffel van ma.

• 28 April 2011 - 12:40

De Metzjes:

Hoi Michel en Bianca,

Wat een geweldige verslagen allemaal!!!!!!!!!!
    Jee wat een belevenis zeg...
    Ik kon eerst de website van jullieniet vinden, maar gelukkig op hyves na wat speurwerk toch nog.
    Heb net alles even gelezen, maar super hoor!'
    Nu nog even een paar daagjes genieten, en dan zit het er helaas voor jullie al weer op.....
    Veel plezier nog! Geniet ervan!!

Groetjes,
    René, Diana, Daphne en Britt

• 28 April 2011 - 12:50

Diana:

By the way:

We hebben je wel gemist in de duunen met paasei gooien hoor!
    Enne.. al een Burka gekocht? ;-)

Grtzz Diana