Jordanie!!!! - Reisverslag uit Amman, Jordanië van biancaenmichel - WaarBenJij.nu Jordanie!!!! - Reisverslag uit Amman, Jordanië van biancaenmichel - WaarBenJij.nu

Jordanie!!!!

Door: biancaenmichel

19 April 2011 | Jordanië, Amman

Hallo!

Vanmiddag zijn we de grens overgestoken met de Jordaanse grens... Dus; deel twee van de reis!
Met toch enige weemoed Syrie verlaten... Wat een mooi land met zulke aardige mensen! Jammer genoeg kregen we vanmorgen te horen dat er een negatief reisadvies is afgegeven voor Syrie, dus moeten we op een andere manier terug naar Damascus dan daarvoor, namelijk per vliegtuig. Of we even extra konden betalen... Balen!
Maar nog even vanaf dag 7... Want we hebben zoveel gezien, waaronder...Jarno, Hagedissen!
We hebben erg veel foto's gemaakt!
Dag 7 hadden we een vrije dag in Aleppo. Even iets rustiger aan gedaan. Lekker door de oudste Soek(markt/winkelcentrum)en Aleppo zeep gekocht. Op de citadel geweest en door de straatjes gewandeld. Heerlijke dag. 's Avond met de hele groep uit eten in een oud Ottomaans huis/paleis. Heerlijk gegeten en gezeten.
De volgende dag zijn we naar het st. Simeons klooster geweest. Heel mooie plek in de bossen(!) boven op een berg. Wat een bijzonder mooi plaats!
Heerlijk briesje en mooie natuur.
We hebben ook nog een dode stad bekeken. Niemand weet waarom ooit deze steden verlaten zijn en nu ligt er een oud vervallen stenen dorp, oftewel geweldig!
Michel kreeg een beetje last van ruinitis (teveel hopen stenen). En ik maar foto's maken!
Ook nog een tempel bezocht die waardeloos was gerestaureerd. Dat gaf de gids ook toe...
Gister zijn we uit Aleppo vertrokken richting Crac de Chevaliers. Een lange reisdag met enkele stops.
Apamea was de eerste, in de lijn van Bosra en Palmyra. Erg mooie pilaren straat! Thee en koffie bij lokale bevolking, erg leuk!
Toen naar Hama voor de Nouria's. Oftewel waterraderen. Normaal gesproken draaien ze en maken ze een krakend geluid, behalve in april!
Picknick in het park verder.
Crac is een van de best bewaarde kruisvaarderskastelen ter wereld.
Heel imposant en groot. We hebben er lekker lang rondgelopen!
Ons hotel was super! Mega-grote kamer en balkon. Jammer dat we maar 1 nachtje bleven....
Vanmorgen dus vertrokken met in ons achterhoofd dat er geen laatste avond Damascus komt...
Het afscheid van de driver en Gaston was ook een beetje dubbel. Beide hebben we erg veel geluk en veiligheid gewenst voor de toekomst...
Nu dan Jordanie...
Jullie horen meer!

xx ons

• 20 April 2011 - 06:50

Gerbrich:

Hoi hoi,

Wat leuk om jullie reis verhalen te lezen. Mooi dat jullie het naar je zin hebben!
    We hebben de kaart ontvangen dankjewel:)
    Hier gaat verder alles goed en de fiets is nog heel;)
    Geniet ervan!

Groetjes

• 20 April 2011 - 12:00

Marlies:

Heerlijk weg dromen bij jullie verhalen! Klinkt super!

Vervelend inderdaad dat jullie niet de geplande route kunnen blijven volgen.....maar ik zie jullie natuurlijk graag heelhuids terug!!

Met de katjes gaat het ook goed.....ze vermaken zich prima!

Enjoy!

• 20 April 2011 - 19:23

Marijke:

Gelukkig... Al grapjesmakend vonden we het toch wel een beetje spannend, jij daar in Syrie terwijl het wereldnieuws slecht nieuws was.... Dus nu Jordanie; heerlijk! En de kaart is er al hoor, hebben we vandaag met de lunch allemaal gelezen, in het zonnetje! Doegie en tot in Hollanda

• 21 April 2011 - 15:51

Antje:

Jullie genieten, maar wij ook. Prachtig weer hier.
    Mooie reis-verhalen, geniet ervan.
    Wanneer komt die Dode Zee?