Dag 6 bijna om..... - Reisverslag uit Aleppo, Syrië van biancaenmichel - WaarBenJij.nu Dag 6 bijna om..... - Reisverslag uit Aleppo, Syrië van biancaenmichel - WaarBenJij.nu

Dag 6 bijna om.....

Door: biancaenmichel

15 April 2011 | Syrië, Aleppo

Hallo iedereen in Nederland....

De hartelijke groeten uit een rustig Aleppo.
We hebben de afgelopen dagen veel gezien....en veel gereisd.
We zijn in Bosra geweest, erg indrukwekkend, het was hollands weer; regen en koud!
Het hoogtepunt van dat bezoek was het theater, ff via Google zoeken, geweldig!!! Zoveel oudheid in dit land....
Eenmaal terug in Damascus hebben we lekker gewandeld en gewinkeld (volgens mij had ik dit al geschreven...)
We hebben in een heel hip restaurantje gegeten, heerlijk met allemaal jonge hippe syriers.
De volgende morgen zijn we vertrokken naar Palmyra, zo'n 250 km. Onderweg zijn we gestopt bij Baghdad cafe vlakbij de grens met Irak. We hebben ook het bord met de afslag op de foto gezet. Ook zagen we de eerste, let op Jarno, wilde dieren! Een kudde dromedarissen(?)!
Met jonkies, zo schattig! Palmyra ligt letterlijk in the middle of nowhere. Het is een oase waar al heeeeel lang mensen wonen. We hebben bij binnekomst al onze ogen uitgekeken. Wat mooi! We hebben heerlijk pannenkoeken gegeten en zijn de oude stad ingegasan met onze gids, Gaston. Hij kan erg mooi vertellen! Het is zo'n bijzondere plek....'s Avonds hebben we in het kasteel boven op de berg, welke over de oude stad heen kijkt, de zonsondergang gekeken. Mooi! Daarnas met de hele groep in een tent gegeten. Met muziek enz. Ik heb ze daar nog versteld doen staan met mijn buikdanskunde. 1 van de lokale mannen noemde me semi arabic!
De volgende dag zijn vertrokken naar Deis es Zor, een lange reisdag.
In de stad is weinig te zien op zich, maar we zijn over de markt, Soek gelopen. Erg authentiek. We hebben de lunch genoten aan de Eufraat... Mooi plaatsje!
Na de lunch in de bus naar Deura Europos. Een erg belangrijke plaats in de 4e eeuw voor Christus. Onze reisbegeleidster gaf op een gegeven moment aan dat dit de plaats was waar de beschaving is begonnen. Ik ben aan de buitenkant van de stadsmuren geweest met uitzicht over de Eufraat en het twee stromen gebied (uit de Bijbel). Het licht zo'n 50 km vanaf Irak. Michel heeft heerlijk over het terrein gelopen. je had veel fantasie nodig om er stad in te zien...
Opnieuw 's avonds lekker gegeten en het was zo'n mooi plekje...
Vanmorgen vertrokken naar Aleppo.
Omdat het een lange reisdag was (400 km) stopten we in een dorpje om daar te wandelen, heel het dorp overstuur... Allemaal mooie foto's gemaakt van de omgeving en lokale jeugd.
De volgende stop was Halinogwattes. Een mooie ruine aan de Eufraat. Erg mooi!
We zijn ook nog in Rasafah geweest, nog weer een bijzondere ruinestad.
Hier hebben de chauffeur en gids de lunch voor ons gemaakt, heerlijk!
Mooie plek ook om te eten!
En nu zitten we dus in Aleppo!
De was is weggebracht en jullie op de hoogte gebracht!
En zo gaan we met bijna de complete groep eten in een oud pakhuis(denken we tenminste).

Liefs uit Aleppo!

-geiten
-ezels
-dromedarissen
Welke moeten we nog voor je zoeken?

• 15 April 2011 - 16:58

Mama:

lieve michel en bianca geniet ermaar fijn van. Leuke bevolking en prachtig land wat wil je nog meer.

• 15 April 2011 - 17:52

Jarno:

de hagedissen nog tante Bianca

• 15 April 2011 - 20:05

De "buuf":

Al heel wat beleefd lees ik wel. Zijn je buikdans lessen niet voor niks geweest Bianca.Nog veel plezier en we houden de site in de gaten groetjes

• 22 April 2011 - 21:08

Inge:

Dat wil ik wel eens zien Bianca!